Plan dnia

 

 

Ramowy Rozkład Dnia w Oddziałach Przedszkolnych 2024/25

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA   W ODDZIAŁACH PRZEDSZKOLNYCH - 3, 4-LATKI                                                                                                              

Rok szkolny 2024/25-realizacja podstawy programowej

8:00 - 8:15

Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.

8:15 – 8:30

Czynności higienicznosamoobsługowe, przygotowanie do posiłku.

8:30 – 9:00

śniadanie, mycie zębów – uczenie dzieci samodzielności

9:00 – 9:20

Zajęcia dydaktyczne prowadzone z całą grupą, będące realizacją treści programowych wspomagających dzieci w wychowaniu i kształceniu 
we wszystkich obszarach działalności edukacyjnej przedszkola. Rozwijanie różnorodnych aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej, poznawczej, językowej, matematycznej (w tym spacery i dalsze wycieczki).

9:20 – 10:30

Gry i zabawy ruchowe na powietrzu, w tym: zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo-ogrodnicze, spacery i wycieczki 
(w przypadku niesprzyjającej aury - gry i zabawy ruchowe w salach).

10:30 – 11:20

Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela.

11:20– 11:30

Czynności higienicznosamoobsługowe, przygotowanie do posiłku.

11:30– 12:00

Obiad (przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku).

12.00– 13:00

Organizowanie sytuacji sprzyjającej dziecięcej aktywności:
- odpoczynek /bajkoterapia/, /muzykoterapia/, 
- zabawy relaksacyjne, gry i zabawy ruchowe, zabawy integracyjne;
- zabawy dowolne: tematyczne, konstrukcyjne, badawcze, techniczne;
- praca stymulacyjno-kompensacyjna i indywidualna / praca z dzieckiem zdolnym/;
- słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela;
-dowolna działalność dzieci: zabawy swobodne w sali lub w ogrodzie, dobór zajęć uzależniony od pogody i pory roku.

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA W ODDZIAŁACH PRZEDSZKOLNYCH - 5, 6-LATKI

                     Rok szkolny 2024/25- realizacja podstawy programowej

8:00 - 8:15

Ćwiczenia poranne.

8:15 – 8:30

Czynności higienicznosamoobsługowe, przygotowanie do posiłku.

8:30 – 9:00

Śniadanie, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, praca dyżurnych, mycie zębów, uczenie dzieci samodzielności.

9:00 – 10:00

Zajęcia dydaktyczno-wychowawcze w ramach realizacji wybranego programu wychowania przedszkolnego z całą grupą. Nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących wszechstronny rozwój dziecka. Organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych i ruchowych. Wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką i literaturą w miarę możliwości korzystanie 
z potrzeb specjalistów.

10:00 – 11:15

Gry i zabawy ruchowe na powietrzu, w tym: zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo-ogrodnicze, spacery i wycieczki. Zabawy dowolne i organizowane przez nauczyciela z całą lub w małych grupach, rozmowy indywidualne, prace porządkowe, zabawy na sprzęcie terenowym (w przypadku niesprzyjającej aury – gry i zabawy ruchowe w salach). Dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku.
Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka 
w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Wykorzystywanie 
i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej. Tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej. Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności. 

11:15 – 11:30

Czynności higienicznosamoobsługowe, przygotowanie do posiłku.

11:30– 12.00

Obiad – przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, praca dyżurnych.

12.00– 13:00

Organizowanie sytuacji sprzyjającej dziecięcej aktywności:
- kształtowanie zachowań prozdrowotnych, 
- zapewnienie dzieciom różnych form relaksu w sali i w ogrodzie,
- odpoczynek /bajkoterapia/- wyciszenie dzieci za pomocą wybranych technik relaksacyjnych: zabawy o nieznacznej aktywności umożliwiające odpoczynek po posiłku, słuchanie bajek, muzyki relaksacyjnej,
- zabawy relaksacyjne, gry i zabawy stolikowe, gry i zabawy ruchowe, zabawy integrujące grupę,
- ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe i słuchowe,
- zabawy dowolne wynikające z zainteresowań i pomysłów dzieci: tematyczne, konstrukcyjne, badawcze, techniczne,
- praca stymulacyjno-kompensacyjna i indywidualna / praca z dzieckiem zdolnym/.
Powtarzanie wprowadzonego materiału, prace porządkowe, zabawy na sprzęcie terenowym, obserwacje przyrodnicze, dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku. 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA W ODDZIAŁACH PRZEDSZKOLNYCH W GRUPACH ŁĄCZONYCH

Rok szkolny 2024/25

7:00 – 8:00

Inspirowanie do spontanicznej działalności – zabawy dowolne według zainteresowań służące realizacji pomysłów dzieci, zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, tematyczne, zabawy ruchowe integrujące grupę. Oglądanie książek, albumów, czasopism dziecięcych. Ćwiczenia graficzne, logopedyczne. Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym, wyrównawcza. Prace porządkowe w sali. Rozmowy indywidualne z dziećmi 

i rodzicami.

13:00 – 13:40

Tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci. Dowolna działalność dzieci: zabawy swobodne w Sali lub w ogrodzie. Utrwalanie poznanych treści, praca indywidualna, praca dowolna 
z niewielkim udziałem nauczyciela, zabawy graficzne, rysowanie, majsterkowanie, zabawy i gry językowe. Religia.

13:40 – 14:00

Czynności higienicznosamoobsługowe, przygotowanie do posiłku, praca dyżurnych.

14:00 – 14:30

Podwieczorek - przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, 

14:30 – 16.00

Zabawy edukacyjne i wychowawcze organizowane przez nauczyciela oraz podejmowane z inicjatywy dzieci. Stwarzanie warunków do twórczej aktywności. Organizowanie różnorodnych zabaw jako stymulatora rozwijania aktywności dziecka w sali lub na powietrzu. 

Wychowawcy grup: p. Ewa Welik, Edyta Bujnik, p. Danuta Kotiuk, Małgorzata Cegłowska.

EUROSCOLA

wolontariat1

sp

biblioteka.jpg     

ml

      

aa

Free Joomla! template by L.THEME