Zadania uczniów kl. VIb

Język polski

Matematyka

Język rosyjski

Język angielski

Historia

Biologia

Geografia

Informatyka

Plastyka

Muzyka

Technika

Religia

Wychowanie fizyczne

 

Język polski:

Lekcja nr 114, 115, 16.-17.03.20.

Temat: Wyprawa do egzotycznego świata.

  1. Zadania z kart pracy nr 1, 2, 3 i 4 rozwiąż w zeszycie.
  2. Wykorzystaj notatki z lektury „W pustyni i w puszczy”.
  3. Zaprojektuj na kartonie plakat pt. „Wyprawa w świat powieści”, na którym znajdą się takie elementy świata przedstawionego utworu H. Sienkiewicza, jak:
    1. Czas akcji,
    2. Miejsce akcji,
    3. Wydarzenia „w pustyni”,
    4. Wydarzenia „w puszczy”,
    5. Główni bohaterowie,
    6. Zwierzęta w powieści.
  4. Karty do pobrania 1,2,3

 

Lekcja 116 17.03.2020
Temat: Jak przygoda - to tylko w Afryce!

  1. Opisz wybraną przygodę Stasia i Nel. Opowiadanie wyślij do końca tygodnia – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Pamiętaj o tytule, akapitach i elementach wzbogacających pracę, takich jak opis postaci czy miejsca, wprowadzenie dialogu lub napisanie pracy z punktu widzenia jednego z bohaterów w 1.osobie.
  2. W razie problemów z wybraniem przygody skorzystaj z podpowiedzi suflera.
    a) Burza piaskowa na Saharze.
    b) Spotkanie z lwem w wąwozie.
    c) Oswojenie przez Nel słonia.
    d) Poznanie Lindego.
    e) Porwanie Nasibu przez goryla.
    f) Wojna plemion.

 

Lekcja 117 i 118 19.-20.03.20
Temat: Chciałbym mieć takiego przyjaciela!

  1. Jak wyglądał Staś Tarkowski? Narysuj jego portret.
  2. Co o zaletach i wadach Stasia powiedzieliby inni bohaterowie powieści?
    a) Pan Tarkowski
    b) Nel
    c) Linde
    d) Grek i Mahdi
    e) Mea i Nasibu.
    Zapisz po prawej stronie zalety, a po lewej – wady bohatera.
  3. Wyobraź sobie, że jesteś dziennikarzem angielskiej gazety i przeprowadzasz wywiad z bohaterskim Stasiem, który uratował siebie i towarzyszkę od śmierci. O co chciałbyś/ chciałabyś zapytać chłopca? Wykaż się znajomością lektury.
  4. Zapisz wywiad w zeszycie.

 

 

Lekcja 119 23.03.20
Temat: Przypomnij sobie! (podr. s.188)

  1. Przestudiuj mapę myślową ze strony 188.
  2. Przeczytaj tekst ze strony 189 i odpowiedz na pytania pod tekstem. Zad.4, 5 i 8 zapisz w zeszycie.

 

Matematyka:

 Temat: „Obliczenia procentowe” (temat na 2 jednostki lekcyjne: poniedziałek 16 marca i czwartek 19 marca)
- Analiza teorii ze strony 154 podręcznika.
- Obejrzenie filmu na www.pistacja.tv  „Obliczanie procentu danej liczby”.
- Zadania do zrealizowania: 1- 8/155 i 9 – 13/156 z podręcznika.
- Praca z ćwiczeniami „Obliczenia procentowe” 1 – 3/70 , 4 – 7/71 i 8 – 12/72

 

Temat: „Obniżki i podwyżki” (temat na 2 jednostki lekcyjne: czwartek 19 marca i piątek 20 marca)

  1. Analiza teorii ze strony 157 podręcznika.
  2. Obejrzenie filmu na www.pistacja.tv  „Obliczanie procentu danej liczby”.
  3. Zadania do zrealizowania: 1/157 i 2 – 8/158 z podręcznika.
  4. Praca z ćwiczeniami „Obniżki i podwyżki” 1 – 3/73 i 4 – 7/74

 

Język rosyjski:

Temat: СМИ – środki masowego przekazu – nowe słowa i zwroty. 17.03.20r. 

1. Dwukrotnie wysłuchaj nagrania ćwiczenie 1/80 -81 (CD nagranie 27).
2. Przepisz wszystkie słowa i zwroty do zeszytu oraz napisz ich znaczenie.
3. Naucz się czytać ćwiczenie 1/80 -81.
4. Następnie naucz się na pamięć słówek z tego ćwiczenia (do zaliczenia na ocenę po powrocie do szkoły).
Powodzenia!!!

 

Temat do zapisania w zeszycie: Ćwiczenia leksykalno - gramatyczne z działu 4 - powtórzenie. 20.03.2020r.

  1. Przypomnij słownictwo z działu 4.
  2. Wykonaj dwa ćwiczenia ze zdjęcia (karta do pobrania na stronie szkoły). Napisz je w zeszycie.
  3. Odwiedź stronę internetową: https://learningapps.org/7160091  - dyscypliny sportowe i wykonaj zadania.

POWODZENIA!!!

 

Historia:

  1. Temat do zapisania w zeszycie: Reformy państwa w czasach Stanisława Augusta Poniatowskiego – powtórzenie wiadomości. (temat na dwie lekcje 17.03 i 20.03.2020r.)
  2. Przeczytaj tematy „Pierwszy rozbiór Polski” oraz „Kultura polskiego oświecenia” z podręcznika s. 158-169.
  3. Zapoznaj się z wiadomości umieszczonymi na stronie https://epodreczniki.pl/a/reformy-panstwa-w-czasach-stanislawa-augusta-poniatowskiego/Di3e8Z6mH
  4. Wykonaj polecenia sprawdzające zawarte w tym tekście.
  5. Zadanie do wykonania w zeszycie przedmiotowym (przepisz również treść polecenia): Król poddał się Rosjanom, ponieważ myślał, że dzięki temu uratuje chociaż część reform. Czy postąpił słusznie? Jak Twoim zdaniem powinien się zachować? Podaj dwa argumenty na poparcie swojej propozycji. Odpowiedzi wyślij pod adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 19 marca 2020r.
  6. Zadanie dla chętnych: Na podstawie dostępnych źródeł krótko przedstaw trzech absolwentów Szkoły Rycerskiej wraz ze zdjęciami. Wykonaj pracę na kartach dodatkowych. Wykonaj zdjęcie i wyślij je pod adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 19 marca 2020r. Po zakończeniu zawieszenia zajęć pracę przynieś do szkoły.

 

Biologia:

Temat: Powtórzenie wiadomości z działu Kręgowce zmiennocieplne. 17 marca 2020r.

  • Wykonaj w zeszycie zadania powtórzeniowe "Wiesz czy nie wiesz" (podręcznik str. 115-116). W zadanej pracy pomiń zadanie 12,13,14.
  • Wyślij zdjęcie na maila do 23 marca.
  • Nie przepisuj poleceń wystarczy numer zadania i odpowiedź.
  • Nie musisz zrobić wszystkiego na raz, masz na to tydzień.
  • Uczniów, którzy oddali zeszyty do sprawdzenia proszę o wykonanie zadań na kartce.

Powodzenia!

 

Geografia:

Temat: Turystyka w Europie Południowej. 17 marca 2020
Po tej lekcji wiesz co to jest infrastruktura turystyczna, potrafisz wskazać walory przyrodnicze i kulturowe państw Europy Południowej, doskonaliłeś czytanie wykresów i czytanie ze zrozumieniem, rozpoznasz na zdjęciu i filmie niektóre atrakcje turystyczne Europy.
Powtórzenie
1. Przypomnij sobie źródła energii elektrycznej i cieplnej, nazwy elektrowni pracujących na różnych źródłach oraz obszary występowania różnych rodzajów elektrowni w Europie.
2. Sprawdź, czy zrobiłeś zadane ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń.
Nowe treści
3. Odszukaj w podręczniku str. 120-121 walory turystyczne. Wypisz je w zeszycie.
4. Poszukaj w podręczniku str. 121 definicji infrastruktury turystycznej.
5. Wykonaj ćwiczenie 1 str. 76 w zeszycie ćwiczeń
6. Obejrzyj (dokładnie – z nazwami państw, wysp i miast) mapę południowej Europy str. 122 w podręczniku
7. Obejrzyj zdjęcia umieszczone w podręczniku str. 120-123, przeczytaj opisy do zdjęć. Sprawdź, czy wiesz gdzie znajdują się wskazane atrakcje.
8. Odczytaj z wykresów (str. 124) informacje: Które państwa są odwiedzane najczęściej? Które na turystyce najlepiej zarabiają. Zastanów się nad przyczynami takiego stanu rzeczy.
Podsumowanie
9. Obejrzyj materiały pomocnicze: https://slideplayer.pl/slide/82226/ 
10. Odszukaj w internecie obiekty z krzyżówki ćwiczenia 2, wypełnij krzyżówkę i zad. 3 w zeszycie ćwiczeń str. 77-78
Dla chętnych Wykonaj ćwiczenie ze str 79 w zeszycie ćwiczeń
Konsultacje: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

Informatyka:

  1. Temat: Do biegu, gotowi, start! Komunikaty w programie Scratch. s. 64 - 71
  2. Pobierz darmowy program Scratch Desktop ze strony https://scratch.mit.edu/download
  3. Wykonaj grę, polegającą na klikaniu w żółtą kulkę pojawiającą się w różnych miejscach sceny. Zgodnie z instrukcją s. 64-71 w podręczniku (oraz wskazówkami od nauczyciela, które podawano na poprzedniej lekcji).
  4. Plik wyślij pod adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 20 marca 2020r.

 

Plastyka:

tematy od 16-27.03

Realizm i abstrakcja w rzeźbie.

  1. Zapoznać się z treścią od str.72-79.

Rodzaje rzeźby.

  1. Naucz się punktów "Czy już wiesz?" str.80.
  2. Wykonaj figurkę przestrzenną (postać, zwierzę, ptak) z kostki mydła, za pomocą nożyka.

  UWAGA - wszystkie prace plastyczne będą ocenione po okresie kwarantanny i powrocie na zajęcia w szkole.

 

Muzyka:

Temat do zapisania w zeszycie : Kujawiak z oberkiem. Etnografia. Wzbogacenie wiedzy o polskich tańcach narodowych i działalności Oskara Kolberga. 18.03.2020r.

  • Podręcznik str.98 – 103

KUJAWIAK

  • Wysłuchaj piosenki "Czerwone jabłuszko”

Przeczytaj informacje z podręcznika na temat kujawiaka następnie obejrzyj taniec.

Wysłuchaj utworu Henryka Wieniawskiego Kujawiak a – moll i odpowiedz na pytanie pisemnie w zeszycie: Do których polskich tańców narodowych nawiązuje utwór

OBEREK

  • Przeczytaj informacje z podręcznik na temat oberka (str.100) następnie obejrzyj taniec.
  •  

Wysłuchaj utworu Grażyny Bacewicz Oberek G – dur, nr 1 i odpowiedz na pytanie pisemnie w zeszycie: Na jakich instrumentach został wykonany utwór?

  •  

Zapoznaj się z sylwetką Oskara Kolberga str. 102 – napisz krótką notatkę.

Zapoznaj się z infografiką "Skanseny w Polsce” str.103

Słowniczek muzyczny str.103 – przepisz pojęcia do zeszytu.

Proszę o wysłanie notatki na e-maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do piątku do godz. 17.00

 

Religia:

Temat: Grób Pański – myśleli, że to już koniec. 16.03.2020r.

  1. Przeczytaj temat z podręcznika, str.111.
  2. Wykonaj zadania do tego tematu w zeszycie ćwiczeń.
  3. Pomódl się za siebie, rodziców i bliskich.

 

Temat: Błogosławiona noc – zwycięstwo światła. 20.03.2020.r.

  1. Przeczytaj temat z podręcznika, str. 114.
  2. Wykonaj zadania do tego tematu w zeszycie ćwiczeń.

 

Zadania do wykonania do 25.03.2020 r.

Temat: Chrzcielnica - zanurzyć się w mękę, śmierć i zmartwychwstanie Chrystusa.

  1. Przeczytaj temat z podręcznika.
  2. Wykonaj zadania do tego tematu w zeszycie ćwiczeń.

 

Temat: Jezu, ufam Tobie – w obliczu miłosierdzia.

  1. Przeczytaj temat z podręcznika.
  2. Wykonaj zadania do tego tematu w zeszycie ćwiczeń.

 

Wychowanie fizyczne:

  1. Aktywnie spędzaj czas wolny możesz w tym celu wykorzysać proste ćwiczenia, które znasz z lekcji wf. Przykłady poniżej. Jeżeli masz możliwość wykorzystaj przybory które posiadasz w domu np.stół do tenisa, stepper, rowerek treningowy i in.
  2. Dla chętnych
    Obejrzyj i przeanalizuj na podstawie meczu o 3 miejsce na Mistrzostwa Świata w Piłce Ręcznej 2015 Qatar Polska vs Hiszpania- elementy techniki i taktyki gry w piłkę ręczną:
    • podania i chwyty piłki,
    • poruszanie się po boisku,
    • technikę i momenty kozłowania piłki

 

przykłady ćwiczeń do pobrania w wersji pdf

Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych 2021/2022

koronawirus

ml

      

Please publish modules in offcanvas position.

Free Joomla! template by L.THEME