Zadania uczniów kl. Vb

Język polski

Matematyka

Język angielski

Język rosyjski

Historia

Biologia

Geografia

Informatyka

Muzyka

Plastyka

Technika

Religia

Wychowanie fizyczne

Godzina wychowawcza

 

  Język polski:

Lekcja 114 i 115 16.-17.03.2020
Temat: Początki świata według Greków.

  1. Podr. s.202. Przeczytaj mit o stworzeniu świata.
  2. Przepisz do zeszytu i uzupełnij poniższy plan wydarzeń.
  3. Otwórz link https://epodreczniki.pl/a/narodziny-swiata-po-grecku/DbqPw99oD 
  4. Przeczytaj temat „Narodziny świata po grecku" i wykonaj polecenia.
  5. Rozwiązania zadań 3, 4, 8 i 10 zapisz w zeszycie.
  6. Proszę założyć sobie e-maila i zapisać go w dzienniku elektronicznym, to bardzo ułatwia korzystanie z platformy edukacyjnej, skróciłoby też notatki w zeszytach i pozwoliłoby sprawdzać Wasze postępy.
    Pozdrawiam, do środy!

 

 Lekcja 116 -117 18.-19.03.2020
Temat: Z wizytą na Olimpie – poznajemy bogów greckich.

  1. Obejrzyj grafikę z podręcznika s. 206 -207.
  2. Otwórz link, przeczytaj tekst „Zaproszenie na Olimp” i wykonaj polecenia https://epodreczniki.pl/a/zaproszenie-na-olimp/DLbKt5laO 
  3. Odpowiedzi do zadań 1, 2, 8 zamieść w zeszycie. Zadanie 6 też zapisz, ale w zmienionej formie. Dodaj atrybuty (podr.s.206) bóstw. 
  4. Zadanie 9 napisz i wyślij do końca tygodnia - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
  5. Ocen szukaj w dzienniku po niedzieli.

 

Lekcja 118 -119 19.-20.03.20

Temat: Daremny trud Syzyfa - o karze za zuchwałość.

  1. Otwórz link, przeczytaj historię Syzyfa i wykonaj polecenia. https://epodreczniki.pl/a/syzyfowa-praca/DJy1QG6Zv
  2. Zad. 2,5,8 i 10 zapisz w zeszycie.
  3. Zad. 7 i 8 z podręcznika zapisz.

 

Matematyka:

Temat: Działania na ułamkach zwykłych - ćwiczenia. 17.03.2020r.

  1. Temat i datę zapisz w zeszycie
  2. Wykonaj zadania: 16, 17,18, 19 s. 204

 

Temat: Działania na liczbach naturalnych - utrwalenie. 18.03.2020r.

  1. Zapisz temat i datę w zeszycie.
  2. Wykonaj zadnia: 1 poziom C s.17, 1 poziom E s. 24

 

Temat: Działania na liczbach naturalnych - utrwalenie.19.03.2020r.

  1. Zapisz temat i datę w zeszycie.
  2. Wykonaj zadanie 1 poziom A i B (po trzy przykłady) s. 45 i zadanie 1 poziom B i C (po trzy przykłady) s. 31.

 

Język rosyjski:

Temat lekcji języka rosyjskiego do zapisania w zeszycie z datą 16.03.2020: Co boli mamę a co Maszę?

Przed przystąpieniem do pracy z tym tematem powtórz materiał z działu 5 (do pobrania ze strony szkoły)

  1. Zapisz w zeszycie następujące wyrażenia zawarte ZAŁĄCZNIKU (do pobrania ze strony szkoły):
  2. Dwukrotnie przesłuchaj nagrania tekstu ćw. 4 str. 73 (na płycie CD nagranie nr 30), śledząc wzrokiem odsłuchiwany tekst (warto włączać po fragmencie zdań i powtarzać na głos).

Na ocenę:

  1. Naucz sie czytać tekst z płytą (!).
  2. Pisemnie wykonaj w zeszycie ćw. 6 str. 75
  3. Zrób zdjęcie notatki i ćw. 6 str. 75 z zeszytu i wyślij pod adres przez aplikację Messenger (ewentualnie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.do dn. 18.03.20 (środa do godz. 16.00).

 

Temat: Mama ma grypę a Dima jest przeziębiony. (powtórzenie i utrwalenie słownictwa z działu 5)

  1. Przeczytaj na głos czytankę z poprzedniej lekcji ćw.4 str. 73. Pomocne będzie nagranie na płycie nr.30
  2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 5 str. 74-75 (Przepisz całe ćwiczenie, możesz pominąć w ćwiczeniu punkt 5).
  3. Nic nie wysyłaj
  4. Na stronie szkoły do pobrania znajduje się klucz odpowiedzi z poprzedniej lekcji. (klucz tutaj >>>)

 

Historia:

  1. Temat do zapisania w zeszycie: Legendarne początki państwa polskiego. (temat na 2 godziny lekcyjne, 16 i 18 marca 2020r.)
  2. Powtórz temat "Zanim powstała Polska" z podręcznika strony 160-165.
  3. Zapoznaj się z wiadomościami zamieszczonymi na stronie https://epodreczniki.pl/a/legendarne-poczatki-polski/D14mBeLpA (Czym jest legenda?; Legenda o Lechu, Czechu i Rusie; Legenda o Piaście i złym księciu Popielu; Legenda o Kraku i smoku wawelskim). Wykonaj ćwiczenia po każdej legendzie oraz zadania podsumowujące.
  4. Polecenia końcowe przepisz do zeszytu przedmiotowego oraz umieść odpowiedzi:

            Przypomnij, w jaki sposób według legendy powstało Gniezno, pierwsza stolica Polski?

            Wymień kraje, które założyli Lech, Czech i Rus.

            Opisz, jak obchodzono uroczystość postrzyżyn.

            Wyjaśnij, dlaczego władcy Polski nazywani byli Piastami?

5. Proszę o wypełnienie formularza https://www.survio.com/survey/d/E6X9A8E2D1P0L7T3B (są w nim zawarte te same pytania, które umieszczono wyżej) do dnia 19 marca 2020r.

6. Praca dla chętnych: Przeczytaj legendy lubelskie ze strony https://www.polskatradycja.pl/legendy/lubelskie.html Przygotuj plakat dotyczący jednej z nich. Zrób zdjęcie na przykład telefonem i prześlij je na mój adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Pracę przynieś do szkoły po zakończeniu zawieszenia zajęć.

7. Jeśli zainteresowały Cię legendy polskie zachęcam do lektury https://www.polskatradycja.pl

 

Biologia:

poniedziałek 16 marca

  • Przeczytaj tekst w podręczniku str 106-107 i wykonaj zadanie 1,2,3 w zeszycie ćwiczeń (str 72-73)
  • skorzystaj z filmu z niżej podanej strony internetowej 
     

 

Geografia:

Jeśli możesz – wydrukuj poniższą instrukcję i skreślaj punkty, które już zrobiłeś.

Temat do zapisania w zeszycie: Pogoda a klimat - charakterystyka klimatów, czytanie klimatogramów. 17 marca 2020
Powtórzenie z poprzedniej lekcji:
1. Przypomnij sobie składniki pogody, przyrządy do ich pomiaru i jednostki, w których mierzymy poszczególne składniki.
Nowa treść
2. Przeczytaj ze str. 103 w podręczniku definicję klimatu. Przepisz ją do zeszytu.
3. Zastanów się, czym różni się pogoda od klimatu?
Pogoda – to stan atmosfery teraz. Klimat – to stan atmosfery zazwyczaj w tym miesiącu czy o tej porze roku.np. Pada deszcz – to pogoda. Zimą najczęściej pada śnieg – to klimat.
4. Rozwiąż ćwiczenie 1 str. 1 w zeszycie ćwiczeń.
5. Przeczytaj samouczek o Elementach klimatogramu i Jak czytać klimatogram ze stron 103-104 w podręczniku. Jeśli czegoś nie rozumiesz- spytaj starszego rodzeństwa lub kogoś dorosłego.
6. Wykonaj ćwiczenie 2 w zeszycie ćwiczeń str. 61
7. Przeczytaj Samouczek ze str. 105 w podręczniku Jak obliczyć średnią roczną temperaturę powietrza i roczną sumę opadów.
8. Przeczytaj Samouczek z zeszytu ćwiczeń str. 62 Wykonaj ćwiczenie 3.
9. Przeczytaj Samouczek ze str. 63 w zeszycie ćwiczeń. Wykonaj ćwiczenie 4.
10. Obejrzyj mapę Średnia roczna temperatura powietrza na Ziemi ze str. 106 w podręczniku.
11. Odpowiedz na pytanie: W których miejscach Ziemi są najniższe a w których najwyższe temperatury.
12. Obejrzyj mapę Roczna suma opadów atmosferycznych na Ziemi.
13. Odpowiedz na pytanie: W których miejscach świata są najwyższe a w których najniższe opady?
Podsumowanie
14. Przeczytaj wypunktowany tekst ze str. 106.
15. Rozwiąż w zeszycie zadanie 3 str. 107 z podręcznika.
Dla chętnych
Rozwiąż w zeszycie zad. str. 107 z podręcznika
Konsultacje (pytania do nauczyciela): Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

Informatyka:

  1. Temat: Wprawić świat w ruch. Przejścia i animacje w prezentacji s. 80-85. 20 marca 2020r.
  2. Przygotuj prezentację na temat zasad zdrowego stylu życia w programie Power Point.
  3. Sformułuj krótkie hasła z zaleceniami, których należy przestrzegać, aby mieć dobre samopoczucie. Poszukaj odpowiednich zdjęć ilustrujących Twoje zasady.
  4. Jeśli nie masz programu na komputerze, istnieje możliwość użycia darmowej wersji programu online (https://www.google.pl/intl/pl/slides/about konieczność założenia konta gmail).
  5. Proszę o wysłanie pliku na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 20 marca 2020r.

 

Muzyka:

Temat do zapisania w zeszycie: Na wielu strunach. Instrumenty strunowe. Podział instrumentów strunowych. 20.03.2020r. Podręcznik str.84 – 91

Posłuchaj piosenki pt. Instrumenty strunowe

Zapoznaj się z informacjami w podręczniku str. 85- 87 a następnie posłuchaj brzmienia niektórych instrumentów 

 

Zapoznaj się z informacjami w podręczniku str.88 -89 , posłuchaj brzmienia kolejnej grupy instrumentów 

 

Przed tobą ostatnia grupa instrumentów strunowych str.90-91 http://www.kursnamuzyke.pl/szkola-podstawowa/muzyka-w-4-6/instrumenty-muzyczne/instrumenty-strunowe/instrumenty-strunowe-uderzane 

Notatka w zeszycie:
Instrumenty strunowe dzielimy na: szarpane, smyczkowe, uderzane.
INSTRUMENTY SZARPANE: (proszę wypisać)
INSTRUMENTY SMYCZKOWE: (proszę wypisać)
INSTRUMENTY UDERZANE: (proszę wypisać)
Zapoznaj się z infografiką "W pracowni lutnika” – podręcznik str.92-93 (może pomocny będzie filmik) 

Karta pracy do lekcji zamieszczona na stronie szkoły. Uzupełnioną kartę pracy (karta do pobrania) proszę przesłać na e – maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  do 26.03.2020r. do godz. 18.00
NOTATKI W ZESZYCIE SPRAWDZĘ PO POWROCIE DO SZKOŁY.

 

Plastyka:

tematy od 16-27.03.

Kompozycja statyczna.

  1. Zapoznać się z treścią na str.52.
  2. Wykonać pracę plastyczną "Widok z okna w pogodny dzień" format A-3 w technice pastelowej.

Kompozycja dynamiczna.

  1. Zapoznać się z treścią na str.53.
  2. Wykonać pracę plastyczną "Widok z okna podczas burzy" format A-3 w technice pastelowej.

 UWAGA - wszystkie prace plastyczne będą ocenione po okresie kwarantanny i powrocie na zajęcia w szkole.

 

Religia:

Zadania do wykonania do 20.03.2020.r.

Temat: Szymon Piotr - złowiony rybak.

  1. Przeczytaj temat z podręcznika.
  2. Wykonaj zadania do tego tematu w zeszycie ćwiczeń.
  3. Módl się za siebie, rodziców i bliskich.

 

Temat: Cierpiąca kobieta – dotyk wiary.

  1. Przeczytaj temat z podręcznika.
  2. Wykonaj zadania do tego tematu w zeszycie ćwiczeń.

 

Zadania do wykonania do 25.03.2020 r.
Temat: Jair – i po co płakać?

  1. Przeczytaj temat z podręcznika.
  2. Wykonaj zadania do tego tematu w zeszycie ćwiczeń.

 

Temat: Nikodem – nocne rozmowy.

  1. Przeczytaj temat z podręcznika.
  2. Wykonaj zadania do tego tematu w zeszycie ćwiczeń.

 

Wychowanie fizyczne:

  1. Aktywnie spędzaj czas wolny możesz w tym celu wykorzysać proste ćwiczenia, które znasz z lekcji wf. Przykłady poniżej. Jeżeli masz możliwość wykorzystaj przybory które posiadasz w domu np.stół do tenisa, stepper, rowerek treningowy i in.
  2. Dla chętnych
    Obejrzyj i przeanalizuj na podstawie meczu o 3 miejsce na Mistrzostwa Świata w Piłce Ręcznej 2015 Qatar Polska vs Hiszpania- elementy techniki i taktyki gry w piłkę ręczną:
    • podania i chwyty piłki,
    • poruszanie się po boisku,
    • technikę i momenty kozłowania piłki

 

przykłady ćwiczeń do pobrania w wersji pdf

 

Godzina wychowawcza:

Temat: Za co kocham moja Babcię a za co Dziadka?

Zapewne wiesz, że z powodu koronawirusa niewskazane jest odwiedzanie osób starszych. Ale dziadkowie z pewnością za Wami tęsknią, więc żeby sprawić im radość wykonaj dla nich pracę plastyczną. Zrób to w dowolnej formie (laurka, pocztówka, obrazek). Napisz na tej pracy 10 powodów za co ich kochasz. Podpisz się, zrób zdjęcie i im wyślij np MMSem.
Miłej pracy!

Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych 2021/2022

koronawirus

ml

      

Please publish modules in offcanvas position.

Free Joomla! template by L.THEME