Zadania uczniów kl. I

zajęcia zintegrowanie

informatyka

religia

wychowanie fizyczne

 

Zajęcia zintegrowane:

Zadania na 16 marca 2020r. (poniedziałek)

  1. Dowiedz się, jak w twoim domu gospodaruje się śmieciami, jakie są zasady segregacji, kolory pojemników, kto i kiedy odbiera śmieci.
    * Posłuchaj jeszcze raz czytanego przez osobę starszą tekstu N.Usenko "Potwór ekologiczny" (podr. s.36)
    * Narysuj, jak wyobrażasz sobie ekologicznego potwora. Wymyśl dla niego imię. (pracę możesz wysłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
    * Wykonaj ćwiczenie 3 i 4 ze str. 31
  2. Utrwalaj umiejętności liczenia w zakresie 12

  * zabaw się z członkami rodziny w sklep- obliczaj koszty zakupów, przyjmuj należną kwotę, wydawaj resztę.

3. "Sztuka ze śmieci"- wykonaj model przestrzenny z surowców wtórnych wg własnego pomysłu (np. robot, wazonik, podkładka pod naczynia) - pracę możesz wysłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

4. Posłuchaj kilkakrotnie piosenki "Kocham świat" (zeszyt muzyczny-temat 22 , str.60-61), CD1, nr25.

Link do e-podręcznika: https://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Elementarz-odkrywcow-klasa-1-czesc-3-podrecznik/Flipbook/#p=36 

 

Zadania na 17.03.2020r. (wtorek)
1. Wysłuchaj tekstu inscenizacji M.Strzałowskiej pt. „Kto ma olej w głowie?”- PZ, str.38-39
• Wskaż bohaterów inscenizacji, określ temat oraz miejsce opisanego zdarzenia(ustnie-komuś starszemu)
• Poproś o wyjaśnienie powiedzenia „mieć olej w głowie”
• Przeczytaj z kimś tekst z podziałem na role (2-3 razy, zmieniając bohaterów)
• Wykonaj zad. 1,2 i 3 ze str. 46-47 (zeszyt Dzień Odkrywców)
2. Wykonaj zad. 4 i 5, str. 47 (zeszyt DO)
• Zmierz linijką długości: papierków po cukierkach, kartonika po soku lub innych „śmieci” (ale nie dłuższych niż 12 cm). Naucz się używać określeń „prawie…”np.6cm, lub „trochę więcej niż”….np.niż 9cm
3. Wymyśl reguły zabawy z małymi piłeczkami(np. do tenisa stołowego lub innymi). Zabaw się z kimś w wymyśloną grę, przestrzegając reguł. Rzucaj i chwytaj piłeczki ręką lewa i prawą.

Dla chętnych: Plakat nt. „Czysta planeta” - Na rysunkach i w napisach dzieci przedstawiają wszystko to, co się im kojarzy z tym hasłem. Technika i format pracy dowolne. Czas realizacji – do końca tygodnia. Prace można przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

Zadania na 18.03.2020r. (środa)
1. Wysłuchaj tekstu czytanego Ci przez osobę starszą pt. „Ale się wiosna zdziwi!” (PZ, str.40)
• Odpowiedz na pytania 1-4 pod tekstem
• Dowiedz się, co to jest współpraca , jakie są jej zasady i płynące z niej korzyści.
2. Wysłuchaj tekstu pt. „Obserwujemy pogodę” (PZ, str.41)
• Obejrzyj mapę pogody oraz symbole, które się na niej znajdują. Dowiedz się, co oznaczają
• Wykonaj ćw. 1-2 na str. 32 oraz 3-6 na str. 33 (ćwiczenia zintegrowane)

3. Przeliczaj i porównuj liczmany - PM str.16
• Wykonaj zadania 1-3 - PM str.16
• Zapoznaj się z zapisem liczby 13, zapisz liczbę 13 w ćwiczeniach matematycznych, str. 21
• Wykonaj ćwicz. 1-2, ćwicz. mat., str. 21
• uzupełnij działania w zakresie 13 w zeszycie do kaligrafii mat., str.24

4. Porozmawiaj z domownikami, dlaczego ruch na świeżym powietrzu (w sprzyjających warunkach) wpływa na nasze zdrowie?
• W miarę możliwości wykonaj kilka ćwiczeń zręcznościowych(przy otwartym oknie) z wykorzystaniem piłki np. przerzucanie z ręki do ręki, podrzuty w górę jedną ręką i chwytanie jej, toczenie „ósemek między stopami itp.
Zadanie dla chętnych: Ćwiczenie dramowe- „Pantomimiczna prognoza pogody”
• Za pomocą pantomimy staraj się oddać różne zjawiska pogodowe, pozostali członkowie rodziny niech odgadują (i na zmianę)

 

Zadania na 19.03.2020r (czwartek)
1. Wysłuchaj koncertu A. Vivaldiego „Wiosna" 


• Posłuchaj wiersza W. Broniewskiego pt. „Pierwiosnek” PZ, str.42 czytanego przez starszą osobę
• Wykonaj zadania 1-3 PZ, str. 42
• Wykonaj zadania 1-3 PZ, str. 43 – utworzone pary wyrazów przepisz do zeszytu
• Napisz z pamięci do zeszytu zdanie z podręcznika- PZ zad. 4, str. 43

2. Wykonaj obliczenia w zeszycie
10 + 3 = 
10 +  = 13
 + 3 = 13
13 – 3 = 
13 – 10 = 
• Wykonaj w zeszycie rysunek do zadania tekstowego, napisz działanie, oblicz i napisz odpowiedź.
Maciek miał monety: 2 zł i 1 zł. Na urodziny dostał banknot 10 zł. Ile pieniędzy ma teraz Maciek?
3. Obejrzyj zdjęcia w podręczniku, str. 44-45 i odpowiedz na pytania w zad. 1-3, str. 45
• Pokoloruj rysunek wg wzoru - ćwicz 1, str.34
• Wykonaj ćwicz. 2-4 ze str .34-35

4. Wykonaj żabkę z papieru zgodnie z instrukcją lub wg własnego pomysłu

 

Zadania na 20.03.2020r. (piątek)

Obejrzyj obrazy pt. „Zwiastuny wiosny"


1.Posłuchaj tekstu czytanego przez rodzica PZ, str. 46-47
• Odpowiedz na pytania:
- Co krąży nad polami?
- Co robią niektóre zwierzęta?
- Co robi żaba, a co robią jeże?
- Co wyrasta spod śniegu?
- Co pojawia się na drzewach?
2. Zapoznaj się ze znakiem graficznym głoski „ż”
3. Przeczytaj samodzielnie wyrazy na marginesie (z literą „ż” po lewej stronie)
4. Wyszukaj w tekście i głośno przeczytaj wyrazy z „ż”
5. Zabaw się z innymi członkami rodziny w „wyścig żabek”
6. Napisz w ćwiczeniach literę ż Ż oraz wyrazy z tą literą
7. Wykonaj ćwiczenia 1-4, zeszyt ćwicz., str.36-37
8. Uzupełnij str. 45 w zeszycie do kaligrafii
9. Wykonaj zadania 1-3 w podręczniku mat., str. 17
10. Napisz w ćwiczeniach liczbę 14, wykonaj ćwicz. 1-3 na str. 22
11. „Jakie to zwierzę?”- zabawa pantomimiczna (naśladuj zachowania różnych zwierząt lub wydawane przez nie dźwięki, a inni członkowie rodziny niech odgadują, o jakie zwierze chodzi- i na zmianę)

 

Zadania na 23.03.2020r. (poniedziałek)
1. Wykonaj zad. 1-5 w podr. matemat., str. 18
2. Uzupełnij ćwicz. 1-3, ćwicz. matemat., str. 23
3. Posłuchaj tekstu czytanego przez rodzica – PZ, str. 47, porównaj wyrazy napisane na marginesie prawym z wyrazami z poprzedniej strony. Zwróć uwagę na dwojaki sposób zapisywania głoski „ż”.
4. Wyszukaj w tekście wyrazy z „rz” i głośno je przeczytaj.
5. Wykonaj ćwicz. 1-3 na str. 38-39
6. Głośno przeczytaj tekst „My chcemy wiosny!” PZ, str. 48 (1-2 x) i odpowiedz na pytania 1-3 pod tekstem
7. Posłuchaj piosenki pt. „Maszeruje wiosna”- Muzyka, str. 63 CD 1, nr 26
• Wykonaj ćwiczenia 1-6 ze str. 64-65
8. „Wiosenne drzewa”- malowanie farbami lub wyklejanka z kolorowego papieru.
9. Naucz się pięknie czytać tekst o wiośnie PZ, str. 46-47 (przeczytaj głośno wyuczony tekst komuś dorosłemu)

 

Informatyka:

1. Praca z edytorem grafiki Paint - utrwalenie narzędzi Kształty, Pędzel, Zaznacz, wypełnianie.

2. Wykonaj zadania z płyty temat 14

3. Powtórz sposób kopiowania i przenoszenia obiektów (Zaznacz - Zaznaczanie prostokątne oraz Zaznaczanie przezroczyste; Kopiuj - Wklej)

4. Narysuj 1 kwiatek - bez tła i kolorów wypełnienia, następnie skopiuj go wielokrotnie na całą kartkę. Pokoloruj każdy kwiatek innym kolorem np. z kolorów niestandardowych.

5. Proszę, aby rodzice sprawdzili poprawność wykonania zadania. Pracę można wysłać pod adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 20 marca 2020r.

 

Religia:

tematy na 4 lekcje od 16 do 27 marca 2020r.

  1. Staramy się być lepsi. Wykonać zadania w podręczniku do tego tematu zgodnie z poleceniami w książce.
  2. Radośnie witamy Jezusa Króla.Niedziela Palmowa. Wykonać zadania w podręczniku do tego tematu zgodnie z poleceniami w książce.
  3. Jezus chce być z nami ukryty w chlebie-Ostatnia Wieczerza. Wykonać zadania w podręczniku do tego tematu zgodnie z poleceniami w książce.
  4. Pan Jezus umiera na krzyżu z miłości do nas. Wykonać zadania w podręczniku do tego tematu zgodnie z poleceniami w książce.

 

Wychowanie fizyczne:

  • YouTube, ćwicz z cała rodziną, powodzenia.
  • WF online w domu - ćwiczenia ruletka.
  • Ewa Chodakowska 6- cio minutówki,
  • Trening z Anną Lewandowską,
  • Qczaj - fitness.

Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych 2021/2022

koronawirus

ml

      

Please publish modules in offcanvas position.

Free Joomla! template by L.THEME