Zadania 3-latków

PROPOZYCJA ZABAW DZIECI 3 LETNICH

12-13.03.2020

16-20.03.2020

 

 

W DNIACH 12-13.03.2020

1. Temat: SZUKAMY WIOSNY
• Zestaw ćwiczeń ruchowych – kształtowanie prawidłowej postawy oraz polepszenie funkcji układu krążenia i oddychania.
• Praca z KP2.11 – ćwiczenia na spostrzegawczość. Dzieci szukają na ilustracji grabi. Przeliczają je. Kończą rytm z narzędzi ogrodowych.
• „Co się tu ukryło?” – zabawa wprowadzająca z obrazkiem, pokazuje dużą planszę, na której są przyczepione kwadratowe obrazki. Małe obrazki są związane z przedwiośniem np. chmura, słońce, przebiśnieg, deszcz, śnieg, garnek.

2. Temat: CEBULE I CEBULKI

• „Cebule i cebulki” – zabawa dydaktyczna. R. wyciąga pudełko z otworami, w którym ukryte są różne cebule
• „Sadzimy cebulę” – zajęcia tematyczne. R. przygotowuje wcześniej wszystkie potrzebne rzeczy: małe doniczki, ziemię, cebule i konewki z wodą. Informuje dzieci, co będą robiły, jakie będą kolejne etapy działania. Zaprasza dzieci do stolików, na których są przygotowane stanowiska.
• Praca z KP2.12 – ćwiczenie spostrzegawczości połączone z pracą plastyczną.

 

W DNIACH 16-20.03.2020

1. Temat: WIOSENNE PĄCZKI
• „Oznaki wiosny” – zabawa dydaktyczna. Dzieci otrzymują od N. po jednym obrazku przedstawiającym wczesną wiosnę. Ważne jest, by obrazki nie miały zbyt wielu szczegółów. Dzieci przyglądają się obrazkom i po kolei mówią po jednym zdaniu na temat swojego obrazka. Następnie R. tnie obrazki na cztery części (linie ukośne). Dzieci układają swoje obrazki i naklejają je na kartki.
• „Kotki marcowe" -nauka wiersza.
Na wierzbie nad samym rowem – srebrne kotki marcowe.
Na deszczu i na słocie srebrnieją im futra kocie.
Plucha i zawierucha.
Nie ma mamy, co wyliże brzuch do sucha.
Ale kotki marcowe nie piszczą.
Huśtają się na gałązkach. Mruczą: – Nareszcie wiosna!
• „Bazie” – praca plastyczno-techniczna. Wykonanie gałązki z baziami. Dzieci naklejają kulki z waty na gałązki.
• „Pyszne pączki” – degustacja pączków. Rodzic wraz z dziećmi przygotowuje mały poczęstunek. Wszyscy rozkładają talerzyki i serwetki. Jest to okazja do poszerzania zakresu liczenia. Rodzic zwraca uwagę na kulturalne zachowanie przy stole.
• „Wiosenne memory” – dzieci w grupkach grają kartami memory z W.30, 31. Utrwalają nazwy poznanych kwiatów i ptaków. Wyprawka.30, 31

2. Temat: WITAMY POWRACAJĄCE PTAKI

• „Co to za ptak?” – zabawa słuchowa połączona z analizą sylabową. Dzieci słuchają uważnie nagranych głosów ptasich. Nazwę ptaka mówią, sylabizując. Jeśli dobrze radzą sobie z analizą sylabową, można utrudnić zadanie – klaśnięcie między sylabami.
• „Bocian i żabki” – zabawa ruchowa z elementem skoku. Dzieci skaczą jak żabki. Na hasło: Bocian! dzieci zastygają w bezruchu. Zamienia się z rodzicem rolami.
• „Ptasie zagadki” – rozwiązywanie zagadek o ptakach
.• „Gniazdo” – zajęcia plastyczne.Dzieci malują papierowe talerzyki brązową farbą. Następnie naklejają paski brystolu w różnych odcieniach brązu. Na koniec mogą wypełnić gniazdka wełną i położyć jajeczka lub gotowe ptaszki.
• „Ptasie memory” – zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem kart memory z W.31.

3. Temat: PIERWSZE KWIATY

• „Pierwsze kwiaty” – zajęcia o emocjach, dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetyczne - domowy ogródek.
• „Tulipan” – czytanie globalne wyrazu tulipan, oglądanie zdjęcie tulipana. Dzieci dzielą nazwę na sylaby i liczą, ile ich jest.
• „Sadzimy kwiaty” – zabawa dydaktyczna. R. przygotowuje wcześniej dwa kwadraty na dywanie podzielone na dziewięć równych kwadratów. Dziecko sadzi kwiaty w jednym ogródku (układa szablony dwóch rodzajów kwiatów w okienkach jednego kwadratu). Rodzic sadzi kwiaty w drugim ogródku tak, aby były rozmieszczone tak samo. Zamiana ról.
• „Taniec wiosny” – zabawa muzyczno-ruchowa do dowolnego utworu.
• Praca z KP2.14 – ćwiczenie spostrzegawczości. Dzieci przyglądają się ogródkom Toli i Tomka. Uzupełniają nalepkami jeden z nich, aby oba wyglądały tak samo.

•Rysujemy, kolorujemy wiosenne kwiaty wg własnego pomysłu.

4. Temat: WITAJ, WIOSNO!

• Zielona żabka – zabawa muzyczno-ruchowa przy piosence.
• „Jak kiedyś ludzie wyganiali zimę?” – rozmowa kierowana na temat ludowej tradycji topienia Marzanny.
• „Pani Wiosna” – zabawa plastyczno-techniczna pobudzająca fantazję. Dzieci wyjmują z pudełka przyniesionego przez R. różne materiały, kwiaty i wspólnie z R. przystrajają Panią Wiosnę. • kukła na patyku, różne materiały, kwiatki, motylki i inne materiały plastyczne.
• „Wiosna na łące” – zabawa muzyczno-ruchowa przy muzyce klasycznej (Cztery pory roku, Wiosna, cz. 1, A. Vivaldi). Utwór ten ma wyraźne cztery różne części przeplatane powtarzającym się motywem.

• „Wiosenny głuchy telefon” – zabawa słuchowa. Dzieci siedzą na dywanie w kręgu. R szepcze do ucha siedzącemu obok dziecku krótkie hasło związane z wiosną, np. Świeci słońce. To dziecko przekazuje szeptem hasło, które usłyszało dziecko wypowiada hasło na głos.

5. Temat: ZDROWIE NA WIOSNĘ

• „Jak to wiosną bywa” – zajęcia z profilaktyki logopedycznej. Dzieci wykonują ćwiczenia narządów artykulacyjnych. R.wymienia zwiastuny wiosny, a dzieci wykonują określoną czynność: Słońce – uśmiechają się; Chmury – nadymają policzki; Wiatr – wciągają powietrze nosem, wydychają ustami; Budzący się niedźwiedź – ziewają, rozciągają się; Kapiąca woda z sopli – kląskają.
• Zestaw ćwiczeń ruchowych, szarfy w trzech kolorach, kocyki.
„Bociany” – dzieci poruszają się po obwodzie koła, naśladując bociany. Unoszą kolana wysoko, klaszczą w dłonie prostymi rękami i krzyczą „kle, kle, kle”. Ćwiczenie należy powtórzyć kilka razy. – „Żabki” – dzieci ustawiają się na linii, wykonują przysiad, ręce umieszczają między stopami, naśladują skaczące żabki.
–„W poszukiwaniu wiosny” – dzieci siedzą w kręgu, na hasła R., np. Motylek, Mucha, Myszka ruszają się lub wydają głos jak zwierzę, którego nazwę usłyszą.
-„Skaczące koniki polne” – dzieci naśladują skaczące koniki, wykonując duże susy.
• „Zdrowe kanapki” – wykonanie i degustacja kanapek ze szczypiorkiem. R. przygotowuje na stole wszystkie potrzebne produkty i narzędzia. Przypomina dzieciom o zasadach higieny i bezpieczeństwa podczas pracy. Zabezpiecza dziecięce ubrania i włosy. R. przypomina, jakie znaczenie dla zdrowia ma jedzenie szczypiorku oraz ogólnie warzyw. Dzieci mieszają twarożek ze śmietaną, a następnie same komponują wiosenne kanapki. Po wykonaniu kanapek następuje ich degustacja.

 

Język angielski: 

Zaleca się słuchanie piosnek, rymowanek w języku angielskim, oglądanie bajek i programów anglojęzycznym minimum 15 min w tygodniu.

Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych 2021/2022

koronawirus

ml

      

Please publish modules in offcanvas position.

Free Joomla! template by L.THEME