Zadania 5-latków

12.03 – 13.03.2020

16.03 – 20.03.2020

Język angielski

 


12.03 – 13.03.2020

1.Temat: Sadzimy i siejemy.
-Omówienie wiersza „Świt w ogrodzie” –utrwalenie nazw kwiatów wiosennych.

Pospałyby grządki pod kołdrą wilgoci ...
Nic z tego! Już wietrzyk swawolny im psoci:
rozbujał trawniki, siadł na tulipanie,
zadzwonił konwalią na wczesne śniadanie...

„Wietrzyku, urwisie! Daj pospać!” „A nie dam...
Słoneczne całusy każdemu dziś sprzedam!
Prostujcie kołnierze, wygładźcie sukienki
panowie – krokusy, sasanki – panienki!”

Na trąbkach żółciutkich narcyzy zagrały –
zapachniał zbudzonych hiacyntów rząd cały...
„Szafirku, zmruż oczy, bo słońce w nie świeci!”
„Pierwiosnku, pod listkiem nie chowaj swych dzieci.

Już wiosna!” Już wiosna, obudźcie się, kwiaty!
Niech tęczą rozbłysną uśpione rabaty!


- Szukamy zdjęć kwiatów wiosennych (rysujemy wybrany kwiat na kartce i kolorujemy).
- Wprowadzenie liter C, c na podstawie wyrazu „cebula”.
- Praca z kartami pracy str.22, 23.Wyprawka karta 10 – kolorowanie litery C.
- Hodowla w przedszkolu (ozdabiamy plastikowy kubeczek, naklejamy buzie, oczy, malujemy, wsypujemy ziemię do środka i nasionka np. trawy następnie regularnie podlewamy i obserwujemy). Można też posadzić cebulkę.


2. Temat: Zazieleniło się.
- Gramy w zielone – podawanie nazw zielonych przedmiotów z otoczenia. Z jakim kolorem kojarzy się wiosna?
- Barwne plamy – praca plastyczna (malowanie farbami kartki różnymi odcieniami zielonego, mieszanie kolorów do uzyskania koloru zielonego).
- Zielony świat – malowanie palcami zielonego świata, wykorzystanie kolorów i farb z poprzedniego zadania.


16.03 – 20.03.2020

1.Temat: Odgłosy wiosny.
- Wiosenne dźwięki – jakie odgłosy słyszymy wiosną?
- Praca z książką –str.24 –przeliczanie zakresie 10.
- praca plastyczna – kolorowanie bociana.


2.Temat: Wiosna na widelcu.
- Jakie smaki kojarzą nam się z wiosną (rzodkiewka, szczypiorek, sałata, rzeżucha, ogórek)- określanie smaku, zapachu, koloru – rysujemy wybrane warzywo.
- praca z książką – wprowadzenie litery G,g – karta 25. Wyprawka karta 4-kolorowanie litery G.
- Zdrowe kanapki – przygotowujemy zdrowe, kolorowe kanapki z warzywami.


3.Temat: Od motyla do gąsienicy.
- „Gąsienica – tajemnica” – wysłuchanie wiersza i omówienie jego treści.


Idzie ścieżką gąsienica,
Kolorowa tajemnica.
Krótkich nóżek mnóstwo ma,
Jedną robi pa, pa, pa.

Do widzenia, do widzenia,
Czary-mary, już mnie nie ma.
Nitką się owinę cała
i w kokonie będę spała.

Kokon się na wietrze chwieje,
Niby nic się już nie dzieje.
Gąsienica w środku śpi,
Zatrzasnęła wszystkie drzwi.

Aż tu nagle - patrzcie teraz,
Ktoś kokonu drzwi otwiera,
Macha na nas skrzydełkami,
Kto to jest? - Powiedzcie sami!


- Praca z książką – str.28
- Motyle – obejrzenie zdjęć motyli.
- Praca z książką – str.26 Wyprawka karta 55 – rozwój gąsienicy.


4.Temat- Ślimak, ślimak, pokaż rogi.
-Oglądanie zdjęć ślimaków.
- Rysujemy ślimaki na kartce.
- Ślimak z gazety – na kartce naklejamy ślimaka z czarno-białych skręconych gazet.


5.Temat: Żegnamy zimę.
- Magiczna maszynka – Wyprawka str.45 – 47
- Marzanna – praca plastyczna.
- Szukamy przysłów o wiośnie.

 

Język angielski:

Aby dzieci osłuchiwały się z językiem angielskim w ramach zdalnego nauczania zaleca się słuchanie piosnek, rymowanek w języku angielskim, oglądanie bajek i programów anglojęzycznym minimum 2 razy w tygodniu po 15 min. można wykorzystać następujące strony:

Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych 2021/2022

koronawirus

ml

      

Please publish modules in offcanvas position.

Free Joomla! template by L.THEME