Zadania uczniów kl. VIa

Język polski

Matematyka

Język angielski

Język rosyjski

Historia

Biologia

Geografia

Informatyka

Plastyka

Muzyka

Technika

Religia

Wychowanie fizyczne

 

Język polski:

 1. Temat lekcji: Bilbo Baggins.

- praca z lekturą

- przepisz punkty i sporządź według nich notatkę

  1. Przedstawienie postaci i jej rodziny.
  2. Miejsce zamieszkania.
  3. Wygląd.
  4. Cechy charakteru. Czy wędrówka wpłynęła na Bilba?
  5. Stosunek hobbita do innych bohaterów.
  6. Bilbo w oczach innych.
  7. Moja ocena postaci.
    Do notatki możesz dołączyć portret bohatera.
    Materiał pomocniczy - https://www.tolkien.com.pl/ennorath/naucz/pdf/szkola_cykl_zajec_z_hobbita_tolkien_6.pdf 

 

2. Temat lekcji: „Hobbit, czyli tam i z powrotem” jako powieść fantasy.
- zapoznaj się z materiałem https://szkolnictwo.pl/szukaj,Final_Fantasy_X-2

  1. W jakich miejscach rozgrywają się zdarzenia w powieściach fantasy? Podaj jak najwięcej nazw z lektury.
  2. Kto zamieszkuje świat fantasy?
  3. Jakie przedmioty kojarzą się z takim światem?
  4. Czym się różni utwór fantasy od science fiction?
  5. Wymień znane Ci powieści, filmy i gry fantasy.
    Proszę o przesłanie notatki na maila – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. oraz dołączenie ćw. 8, 9 str. 214 i listy potraw z kuchni bohaterów Tolkiena.

 

3. Temat lekcji: Jak napisać opowiadanie twórcze na podstawie baśni lub legendy.

- materiał s. 216 – 217

- zeszyt ćwiczeń s. 133 – 136

 

4. Temat lekcji: Opowiadanie twórcze na podstawie baśni lub legendy – ćwiczenia w redagowaniu.

- ćw. 1 i 8, s. 218

- ćw. 2 – 5, str. 218 – wybierz jedno z ćwiczeń i napisz opowiadanie twórcze; pracę wyślij na maila do 24 marca

 

5. Temat lekcji: Koncert Wojskiego – fragment „Pana Tadeusza”.

1. przypomnij, jakie fragmenty „Pana Tadeusza” już znamy

- obejrzyj fragment filmu „Pan Tadeusz” - https://www.bing.com/videos/search?q=Koncert+Wojskiego+-+film&view=detail&mid=F380536299CEBCBA3DCDF380536299CEBCBA3DCD&FORM=VIRE

2. wysłuchaj wzorcowego czytania -https://www.bing.com/videos/search?q=Koncert+Wojskiego+-+film&view=detail&mid=9BBA62192ACE8E3907A49BBA62192ACE8E3907A4&FORM=VIRE 

3. uzupełnij kartę pracy „Koncert Wojskiego” i wyślij na maila

 

Karta pracy

Koncert Wojskiego

1. Uporządkuj punkty planu koncertu Wojskiego.

□ Oklaski słuchaczy.

□ Echo i muzyka.

□ Historia łowów opowiedziana dźwiękami rogu.

□ Pierwsze dźwięki muzyki.

□ Opis rogu Wojskiego.

□ Odgłosy zwierząt.

□ Zdziwienie strzelców.

2. Co się działo, gdy Wojski zaczynał grać na rogu? Wpisz w puste miejsca podane wyrażenia. Pamiętaj o zachowaniu właściwej kolejności.

odgłosy zwierząt, zdziwienie strzelców, echo i muzyka, oklaski słuchaczy, historia łowów opowiedziana dźwiękami rogu

 

Dźwięki rogu Wywołane obrazy
1. Pierwsze dźwięki rogu  
 
2. Drugie zadęcie w róg  
3. Gra na rogu po raz trzeci  

 

 

 

- Jak wyglądał bohater, kiedy grał?

- W jakim był wieku?

- dlaczego po zakończonej grze „stał jakby natchniony”?

- W jaki sposób słuchacze zareagowali na występ Wojskiego?

- ćw. 1 – 7, s.203, ćw. 4 wyślij na maila

 

Matematyka:

Temat: „Obniżki i podwyżki”  (temat na 2 jednostki lekcyjne: poniedziałek 16 marca i wtorek 17 marca)

- Analiza teorii ze strony 157 podręcznika.

- Obejrzenie filmu na www.pistacja.tv „Obliczanie procentu danej liczby”.

- Zadania do zrealizowania: 1/157 i 2 – 8/158 z podręcznika.

- Praca z ćwiczeniami „Obniżki i podwyżki” 1 – 3/73 i 4 – 7/74

Uwaga: Powtórzyć cztery działania (dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie) na ułamkach zwykłych.

 

Temat: „Obliczanie liczby, gdy dany jest jej procent” (temat na 2 jednostki lekcyjne: wtorek 17 marca i środa 18 marca)

  1. Analiza teorii ze strony 159 podręcznika.
  2. Obejrzenie filmu na www.pistacja.tv  „Obliczanie liczby, gdy dany jest jej procent”.
  3. Zadania do zrealizowania: 1-3/160 z podręcznika.
  4. Praca z ćwiczeniami „Obliczanie liczby, gdy dany jest jej procent” 1 – 3/75.

Uwaga: Powtórzyć cztery działania (dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie) na ułamkach zwykłych i dziesiętnych.

Temat: „Rozwiązywanie zadań - procenty” (temat na czwartek 19 marca)

  1. Rozwiązanie zadań na www.pistacja.tv  „Procenty - wprowadzenie” – „Wyzwanie 1”, „Wyzwanie 2”, „Wyzwanie 3”,
  2. Rozwiązanie zadań z podręcznika „Przed klasówką” ze strony 161.

 

Język rosyjski:

Temat: Wiersz А. Усачёва "Кто быстрее'- ćwiczenia w czytaniu. 18.03.2020r.

  1. Dwukrotnie wysłuchaj nagrania ćwiczenie 18/76 (CD nagranie 25).
  2. Przepisz słowniczek do zeszytu.
  3. Przetłumacz cały wiersz i zapisz w zeszycie Wyrazy niezrozumiałe poszukaj w słowniczku.
  4. Naucz się pięknie czytać wiersza (do zaliczenia na ocenę po powrocie do szkoły). Pamiętaj o akcentach, wymowie i intonacji!

 

Zadania do wykonania 19.03.2020r.

  1. Przypomnij słownictwo z działu 4.
  2. Wykonaj ćwiczenie 5/78 w podręczniku (ustnie).
  3. Wykonaj 2 ćwiczenia ze zdjęcia (karta do pobrania). Napisz je w zeszycie.
  4. Odwiedź stronę internetową: https://learningapps.org/7160091  - dyscypliny sportowe.

 

Historia:

  1. Temat do zapisania w zeszycie: Reformy państwa w czasach Stanisława Augusta Poniatowskiego – powtórzenie wiadomości. (temat na dwie lekcje 18.03 i 20.03.2020r.)
  2. Przeczytaj tematy „Pierwszy rozbiór Polski” oraz „Kultura polskiego oświecenia” z podręcznika s. 158-169.
  3. Zapoznaj się z wiadomości umieszczonymi na stronie https://epodreczniki.pl/a/reformy-panstwa-w-czasach-stanislawa-augusta-poniatowskiego/Di3e8Z6mH
  4. Wykonaj polecenia sprawdzające zawarte w tym tekście.
  5. Zadanie do wykonania w zeszycie przedmiotowym (przepisz również treść polecenia): Król poddał się Rosjanom, ponieważ myślał, że dzięki temu uratuje chociaż część reform. Czy postąpił słusznie? Jak Twoim zdaniem powinien się zachować? Podaj dwa argumenty na poparcie swojej propozycji. Odpowiedzi wyślij pod adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 19 marca 2020r.
  6. Zadanie dla chętnych: Na podstawie dostępnych źródeł krótko przedstaw trzech absolwentów Szkoły Rycerskiej wraz ze zdjęciami. Wykonaj pracę na kartach dodatkowych. Wykonaj zdjęcie i wyślij je pod adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 19 marca 2020r. Po zakończeniu zawieszenia zajęć pracę przynieś do szkoły.

 

Biologia:

Temat: Powtórzenie wiadomości z działu Kręgowce zmiennocieplne. 17 marca 2020r.

  • Wykonaj w zeszycie zadania powtórzeniowe "Wiesz czy nie wiesz" (podręcznik str. 115-116). W zadanej pracy pomiń zadanie 12,13,14
  • Wyślij zdjęcie na maila do 23 marca.
  • Nie przepisuj poleceń wystarczy numer zadania i odpowiedź.
  • Nie musisz zrobić wszystkiego na raz, masz na to tydzień.
  • Uczniów, którzy oddali zeszyty do sprawdzenia proszę o wykonanie zadań na kartce.

Powodzenia!

 

Geografia:

16 marca 2020

Temat: Zróżnicowanie klimatyczne Europy

Powtórzenie

1. Przypomnij sobie czynniki wpływające na klimat (notatka z poprzedniej lekcji w zeszycie, podręcznik str. 62-63, 66-67)

Nowa treść

2. Na podstawie map oraz klimatogramów poszczególnych klimatów (str. 64-65 oraz str. 48 w podręczniku) wypełnij w zeszycie poniższą tabelę. Pamiętaj, że roczna amplituda temperatur to różnica pomiędzy najwyższą a najniższą temperaturą w ciągu roku.

L.P. strefa klimatyczna typ/typy klimatów państwa Europy charakterystyka opadów (największe, najmniejsze – ile i kiedy) charakterystyka temperatur (max, min – kiedy, ile, roczna amplituda) strefa roślinna
1.           tundra
2.           tajga
3.           step
4.           lasy mieszane
5.           lasy liściaste
6.           makia

Podsumowanie

3. Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń str. 42-44

Dla chętnych

Wykonaj ćwiczenia „Dla dociekliwych” z zeszytu ćwiczeń str 45

Konsultacje: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Informatyka:

  1. Temat: Kartka wielkanocna - utrwalenie wiadomości w Scratch. (17 marca 2020r.)
  2. Wykonaj kartkę świąteczną z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych w Scratch.
  3. Skorzystaj ze skryptów i instrukcji umieszczonych na stronie http://scratch-krok-po-kroku.blogspot.com/2016/12/2-kartka-swiateczna-animowana.html oraz http://scratch-krok-po-kroku.blogspot.com/2016/11/kartka-swiateczna-animowana.html 
  4. Pomocna okaże się instrukcja zawarta na stronach 
  5. Podobne zadanie
  6. UWAGA - Podane strony dotyczą kartki bożonarodzeniowej, proszę zaprojektować kartkę wielkanocną.
  7. Plik wyślij pod adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 20 marca 2020r.

 

Plastyka:

tematy od 16-27.03

Realizm i abstrakcja w rzeźbie.

  1. Zapoznać się z treścią od str.72-79.

Rodzaje rzeźby.

  1. Naucz się punktów "Czy już wiesz?" str.80.
  2. Wykonaj figurkę przestrzenną (postać, zwierzę, ptak) z kostki mydła, za pomocą nożyka.

  UWAGA - wszystkie prace plastyczne będą ocenione po okresie kwarantanny i powrocie na zajęcia w szkole.

 

Muzyka:

Temat do zapisania w zeszycie : Kujawiak z oberkiem. Etnografia. Wzbogacenie wiedzy o polskich tańcach narodowych i działalności Oskara Kolberga. Podręcznik str.98 – 103

KUJAWIAK

Wysłuchaj piosenki "Czerwone jabłuszko” 

Przeczytaj informacje z podręcznik na temat kujawiaka następnie obejrzyj taniec. 

Wysłuchaj utworu Henryka Wieniawskiego Kujawiak a – moll i odpowiedz na pytanie pisemnie w zeszycie: Do których polskich tańców narodowych nawiązuje utwór

OBEREK

Przeczytaj informacje z podręcznik na temat oberka (str.100) następnie obejrzyj taniec.

Wysłuchaj utworu Grażyny Bacewicz Oberek G – dur, nr 1 i odpowiedz na pytanie pisemnie w zeszycie: Na jakich instrumentach został wykonany utwór?

Zapoznaj się z sylwetką Oskara Kolberga str. 102 – napisz krótką notatkę.

Zapoznaj się z infografiką "Skanseny w Polsce” str.103

Słowniczek muzyczny str.103 – przepisz pojęcia do zeszytu.

Proszę o wysłanie notatek na e-maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  do czwartku do godz.17.00

 

Religia:

Zadania do wykonania do 20.03.2020.r.

Temat: Błogosławiona noc – zwycięstwo światła.

  1. Przeczytaj temat z podręcznika, str.114.
  2. Wykonaj zadania do tego tematu w zeszycie ćwiczeń.
  3. Módl się w intencji swojej, rodziców i bliskich.

 

Temat: Chrzcielnica – zanurzyć się w mękę, śmierć i zmartwychwstanie Chrystusa.

  1. Przeczytaj temat z podręcznika, str.117.
  2. Wykonaj zadania do tego tematu w zeszycie ćwiczeń.

 

Zadania do wykonania do 25.03.2020 r.

Temat: Jezu, ufam Tobie – w obliczu miłosierdzia.

  1. Przeczytaj temat z podręcznika.
  2. Wykonaj zadania do tego tematu w zeszycie ćwiczeń.

 

Wychowanie fizyczne:

  1. Aktywnie spędzaj czas wolny możesz w tym celu wykorzysać proste ćwiczenia, które znasz z lekcji wf. Przykłady poniżej. Jeżeli masz możliwość wykorzystaj przybory które posiadasz w domu np.stół do tenisa, stepper, rowerek treningowy i in.
  2. Dla chętnych
    Obejrzyj i przeanalizuj na podstawie meczu o 3 miejsce na Mistrzostwa Świata w Piłce Ręcznej 2015 Qatar Polska vs Hiszpania- elementy techniki i taktyki gry w piłkę ręczną:
    • podania i chwyty piłki,
    • poruszanie się po boisku,
    • technikę i momenty kozłowania piłki

 

przykłady ćwiczeń do pobrania w wersji pdf

Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych 2021/2022

koronawirus

ml

      

Please publish modules in offcanvas position.

Free Joomla! template by L.THEME