Zadania uczniów kl. Va

Język polski

Matematyka

Język angielski

Język rosyjski

Historia

Biologia

Geografia

Informatyka

Muzyka

Plastyka

Technika

Religia

Wychowanie fizyczne

 

Język polski:

Plan działania:

  1. Odczytaj tekst: Mit o powstaniu świata (Podręcznik str. 202).
  2. Zapisz temat w zeszycie: Początki świata według Greków. (Temat na 2 h lekcyjne)
  3. Wynotuj z tekstu najważniejsze postaci bóstw greckich.
  4. ZADANIE NA OCENĘ !
    Stwórz drzewo genealogiczne mitologicznych bóstw. Zamieść na nim atrybuty poszczególnych postaci. (technika wykonania pracy dowolna, np. 1. klasyczny rysunek zeskanowany do formatu jpg lub pdf 2. Prezentacja multimedialna. 3. Praca powstała w edytorze grafiki) Prace należy wysłać na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  do dnia 20.03.2019
  5. Opracuj plan wydarzeń.
  6. Zapoznaj się z terminami mit i mitologia. (Nowa wiadomość; Po przeczytaniu zastanów się nad ćw. 5. i 6.)

Plan wydarzeń (wydrukuj, uzupełnij i wklej do zeszytu. Ewentualnie uzupełniony przepisz do zeszytu)

Uzupełnij plan wydarzeń podanymi wyrazami w odpowiedniej formie.
Rea, Gaja, Zeus, Okeanos, Kronos, dzieci, cyklopi, Uranos, Tartar, Kronos, sierp, sturęki, władza, Hestia, Arkadia, tytani

1. Pierwotny Chaos.
2. Powstanie Kosmosu.
a) Pojawienie się __________________ i Uranosa.
3. Potomstwo pierwszej boskiej pary.
a) Narodziny __________________, pana wód.
b) Przyjście na świat kolejnych __________________.
c) Pojawienie się na Ziemi jednookich ________________ oraz ________________ olbrzymów.
4. Niezadowolenie Uranosa.
a) Niezaakceptowanie swych dzieci przez __________________.
b) Strącenie potomstwa do __________________.
5. Zemsta Gai.
a) Uzbrojenie Kronosa w kamienny __________________.
b) Przejęcie władzy przez __________________.
6. Rządy Kronosa i Rei.
a) Ślub.
b) Podejrzliwość Kronosa i obawa przed utratą __________________.
c) Narodziny __________________.
d) Połykanie kolejnych __________________ przez Kronosa.
7. Walka Rei o dzieci.
a) Oszukanie Kronosa.
b) Ukrycie __________________ w __________________.
c) Spisek __________________ i Zeusa – podanie Kronosowi środka na wymioty.

 

19.03.2020
1. Zapisz w zeszycie temat lekcji: Z wizytą na Olimpie - poznajemy greckich bogów.  (temat na 2 lekcje 19 i 20 marca)
2. Zapoznaj się z infografiką ze strony 206-207 w swoim podręczniku
3. Zapoznaj się z mapą i przeczytaj tekst ze strony: https://epodreczniki.pl/a/zaproszenie-na-olimp/DLbKt5laO 
4. Wykonaj ćwiczenia z e - podręcznika: 6,7 8. Zapisz je w zeszycie.

 

20.03.2020

  1. Przeczytaj mit z podręcznika ze strony 208 - 210.
  2. Po przeczytaniu zastanów się:

a. Kto jest główną postacią w micie?
b. W jakim momencie poznajemy Demeter?
c. Kto był sprawcą tragedii matki?
d. Gdzie zniknęła Persefona?
e. Co stało się na ziemi, kiedy bogini urodzaju wpadła w rozpacz?
f. W jaki sposób Dzeus zareagował, by ratować sytuację?
g. Co wymyślił Hades, aby Persefona musiała do niego wracać co roku na trzy miesiące?
h. Jak Demeter okazywała swoją radość, kiedy odzyskiwała córkę, a co się działo, kiedy musiała się z nią żegnać?

- JEŚLI PO PRZECZYTANIU TEKSTU Z PODRĘCZNIKA ZNASZ ODPOWIEDZI NA WIĘKSZOŚĆ PYTAŃ MOŻESZ SOBIE POGRATULOWAĆ. JEŻELI NIE ZNASZ ODPOWIEDZI WRÓĆ DO UWAŻNEGO CZYTANIA!!!

3. Gdy już przeczytasz tekst zapisz temat: Po stracie córki porozmawiajmy o uczuciach matki.
4. Pod tematem lekcji odpowiedz w zeszycie pisemnie na pytanie:
a. Dlaczego Demeter została opisana w tekście jako żałobna i smutna? Nazwij uczucia bogini do córki.
b. Wyjaśnij, jak mit o Demetr i Persefonie tłumaczy następowanie po sobie kolejnych pór roku.
ZADANIE DLA CHĘTNYCH!!!!!!
Wyobraź sobie, że jesteś greckim bogiem: (Demetr, Hades, Persefona, Hermes, Dzeus). Zastanów się co czułeś w sytuacji opisanej w micie. Czy byłeś zły, smutny, a może szczęśliwy, albo się czegoś bałeś. Dodatkowo możesz się ucharakteryzować (tzn, przebrać) za wybraną przez Ciebie postać. Gdy już przemyślisz swoją wypowiedź i to jak będziesz wyglądać, nagraj krótki filmik, który prześlesz do mnie przez aplikację Messenger, ewentualnie na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 
PAMIĘTAJCIE, ŻE JEST TO PRACA T Y L K O DLA CH Ę T N Y CH !!!!!!!

 

Matematyka:

Temat: Działania na ułamkach zwykłych - ćwiczenia. 17.03.2020r.

  1. Temat i datę zapisz w zeszycie.
  2. Wykonaj zadania: 16, 17,18, 19 s. 204

 

Temat: Działania na liczbach naturalnych - utrwalenie. 18.03.2020r.

  1. Zapisz temat i datę w zeszycie.
  2. Wykonaj zadnia: 1 poziom C s.17, 1 poziom E s. 24

 

Temat: Działania na liczbach naturalnych - utrwalenie.19.03.2020r.

  1. Zapisz temat i datę w zeszycie.
  2. Wykonaj zadanie 1 poziom A i B (po trzy przykłady) s. 45 i zadanie 1 poziom B i C (po trzy przykłady) s. 31.

Język rosyjski:

Temat lekcji języka rosyjskiego do zapisania w zeszycie z datą 16.03.2020: Co boli mamę a co Maszę?

Przed przystąpieniem do pracy z tym tematem powtórz materiał z działu 5 (do pobrania ze strony szkoły)

  1. Zapisz w zeszycie następujące wyrażenia zawarte ZAŁĄCZNIKU (do pobrania ze strony szkoły):
  2. Dwukrotnie przesłuchaj nagrania tekstu ćw. 4 str. 73 (na płycie CD nagranie nr 30), śledząc wzrokiem odsłuchiwany tekst (warto włączać po fragmencie zdań i powtarzać na głos).

Na ocenę:

  1. Naucz sie czytać tekst z płytą (!).
  2. Pisemnie wykonaj w zeszycie ćw. 6 str. 75
  3. Zrób zdjęcie notatki i ćw. 6 str. 75 z zeszytu i wyślij pod adres przez aplikację Messenger (ewentualnie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.do dn. 18.03.20 (środa do godz. 16.00).

 

Temat: Mama ma grypę a Dima jest przeziębiony. (powtórzenie i utrwalenie słownictwa z działu 5)

  1. Przeczytaj na głos czytankę z poprzedniej lekcji ćw.4 str. 73. Pomocne będzie nagranie na płycie nr.30
  2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 5 str. 74-75 (Przepisz całe ćwiczenie, możesz pominąć w ćwiczeniu punkt 5).
  3. Nic nie wysyłaj
  4. Na stronie szkoły do pobrania znajduje się klucz odpowiedzi z poprzedniej lekcji. (klucz tutaj >>>)

 

Historia:

  1. Temat do zapisania w zeszycie: Legendarne początki państwa polskiego. (temat na 2 godziny lekcyjne, 16 i 17 marca 2020r.)
  2. Powtórz temat "Zanim powstała Polska" z podręcznika strony 160-165.
  3. Zapoznaj się z wiadomościami zamieszczonymi na stronie https://epodreczniki.pl/a/legendarne-poczatki-polski/D14mBeLpA (Czym jest legenda?; Legenda o Lechu, Czechu i Rusie; Legenda o Piaście i złym księciu Popielu; Legenda o Kraku i smoku wawelskim). Wykonaj ćwiczenia po każdej legendzie oraz zadania podsumowujące.
  4. Polecenia końcowe przepisz do zeszytu przedmiotowego oraz umieść odpowiedzi:

            Przypomnij, w jaki sposób według legendy powstało Gniezno, pierwsza stolica Polski?

            Wymień kraje, które założyli Lech, Czech i Rus.

            Opisz, jak obchodzono uroczystość postrzyżyn.

            Wyjaśnij, dlaczego władcy Polski nazywani byli Piastami?

5. Proszę o wypełnienie formularza https://www.survio.com/survey/d/E6X9A8E2D1P0L7T3B (są w nim zawarte te same pytania, które umieszczono wyżej) do dnia 19 marca 2020r.

6. Praca dla chętnych: Przeczytaj legendy lubelskie ze strony https://www.polskatradycja.pl/legendy/lubelskie.html Przygotuj plakat dotyczący jednej z nich. Zrób zdjęcie na przykład telefonem i prześlij je na mój adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Pracę przynieś do szkoły po zakończeniu zawieszenia zajęć.

7. Jeśli zainteresowały Cię legendy polskie zachęcam do lektury https://www.polskatradycja.pl

 

Biologia:

Temat: Liść- wytwórnia pokarmu

  1. Proszę przeczytać informacje zawarte w podręczniku dotyczące tematu lekcji str.106- 109
  2. Zapisać w zeszycie główne funkcje liścia, jakie są rodzaje i budowa liścia oraz przekształcenia ( modyfikacje) liści
  3. Praca domowa: ćwiczenia str.72, 74, 75

 

Geografia:

Jeśli możesz – wydrukuj poniższą instrukcję i skreślaj punkty, które już zrobiłeś.
Nie wysyłaj elektronicznie wykonanych zadań, jeśli nie ma przy nich instrukcji „Wyślij do ..(termin)”. Prace będą sprawdzone po naszym powrocie do szkoły.

Temat do zapisania w zeszycie: Pogoda a klimat - charakterystyka klimatów, czytanie klimatogramów. 18 marca 2020r.
Powtórzenie z poprzedniej lekcji
1. Przypomnij sobie składniki pogody, przyrządy do ich pomiaru i jednostki, w których mierzymy poszczególne składniki.
Nowa treść
2. Przeczytaj ze str. 103 w podręczniku definicję klimatu. Przepisz ją do zeszytu.
3. Zastanów się, czym różni się pogoda od klimatu?
Pogoda – to stan atmosfery teraz. Klimat – to stan atmosfery zazwyczaj w tym miesiącu czy o tej porze roku.np. Pada deszcz – to pogoda. Zimą najczęściej pada śnieg – to klimat.
4. Rozwiąż ćwiczenie 1 str. 1 w zeszycie ćwiczeń.
5. Przeczytaj samouczek o Elementach klimatogramu i Jak czytać klimatogram ze stron 103-104 w podręczniku. Jeśli czegoś nie rozumiesz- spytaj starszego rodzeństwa lub kogoś dorosłego.
6. Wykonaj ćwiczenie 2 w zeszycie ćwiczeń str. 61
7. Przeczytaj Samouczek ze str. 105 w podręczniku Jak obliczyć średnią roczną temperaturę powietrza i roczną sumę opadów.
8. Przeczytaj Samouczek z zeszytu ćwiczeń str. 62 Wykonaj ćwiczenie 3.
9. Przeczytaj Samouczek ze str. 63 w zeszycie ćwiczeń. Wykonaj ćwiczenie 4.
10. Obejrzyj mapę Średnia roczna temperatura powietrza na Ziemi ze str. 106 w podręczniku.
11. Odpowiedz na pytanie: W których miejscach Ziemi są najniższe a w których najwyższe temperatury.
12. Obejrzyj mapę Roczna suma opadów atmosferycznych na Ziemi.
13. Odpowiedz na pytanie: W których miejscach świata są najwyższe a w których najniższe opady?
Podsumowanie
14. Przeczytaj wypunktowany tekst ze str. 106.
15. Rozwiąż w zeszycie zadanie 3 str. 107 z podręcznika.
Dla chętnych
Rozwiąż w zeszycie zad. 4 str. 107 z podręcznika
Konsultacje (pytania do nauczyciela):  Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.   

 

Informatyka:

  1. Temat: Wprawić świat w ruch. Przejścia i animacje w prezentacji s. 80-85. 16 marca 2020r.
  2. Przygotuj prezentację na temat zasad zdrowego stylu życia w programie Power Point.
  3. Sformułuj krótkie hasła z zaleceniami, których należy przestrzegać, aby mieć dobre samopoczucie. Poszukaj odpowiednich zdjęć ilustrujących Twoje zasady.
  4. Jeśli nie masz programu na komputerze, istnieje możliwość użycia darmowej wersji programu online (https://www.google.pl/intl/pl/slides/about konieczność założenia konta gmail).
  5. Proszę o wysłanie pliku na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 20 marca 2020r.

 

Muzyka:

Temat do zapisania w zeszycie: Na wielu strunach. Instrumenty strunowe. Podział instrumentów strunowych. 20.03.2020r. Podręcznik str.84 – 91

Posłuchaj piosenki pt. Instrumenty strunowe

Zapoznaj się z informacjami w podręczniku str. 85- 87 a następnie posłuchaj brzmienia niektórych instrumentów 

 

Zapoznaj się z informacjami w podręczniku str.88 -89 , posłuchaj brzmienia kolejnej grupy instrumentów 

 

Przed tobą ostatnia grupa instrumentów strunowych str.90-91 http://www.kursnamuzyke.pl/szkola-podstawowa/muzyka-w-4-6/instrumenty-muzyczne/instrumenty-strunowe/instrumenty-strunowe-uderzane 

Notatka w zeszycie:
Instrumenty strunowe dzielimy na: szarpane, smyczkowe, uderzane.
INSTRUMENTY SZARPANE: (proszę wypisać)
INSTRUMENTY SMYCZKOWE: (proszę wypisać)
INSTRUMENTY UDERZANE: (proszę wypisać)
Zapoznaj się z infografiką "W pracowni lutnika” – podręcznik str.92-93 (może pomocny będzie filmik) 

Karta pracy do lekcji zamieszczona na stronie szkoły. Uzupełnioną kartę pracy (karta do pobrania) proszę przesłać na e – maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  do 26.03.2020r. do godz. 18.00
NOTATKI W ZESZYCIE SPRAWDZĘ PO POWROCIE DO SZKOŁY.

 

Plastyka:

tematy od 16-27.03.

Kompozycja statyczna.

  1. Zapoznać się z treścią na str.52.
  2. Wykonać pracę plastyczną "Widok z okna w pogodny dzień" format A-3 w technice pastelowej.

Kompozycja dynamiczna.

  1. Zapoznać się z treścią na str.53.
  2. Wykonać pracę plastyczną "Widok z okna podczas burzy" format A-3 w technice pastelowej.

 UWAGA - wszystkie prace plastyczne będą ocenione po okresie kwarantanny i powrocie na zajęcia w szkole.

 

Religia:

Zadania do wykonania do 20.03.2020.r.

Temat: Apostołowie – to znaczy posłani.

  1. Przeczytaj temat z podręcznika.
  2. Wykonaj zadania do tego tematu w zeszycie ćwiczeń.

 

Temat: Cierpiąca kobieta – dotyk wiary.

  1. Przeczytaj temat z podręcznika.
  2. Wykonaj zadania do tego tematu w zeszycie ćwiczeń.
  3. Módl się za siebie, rodziców i bliskich.

 

Zadania do wykonania do 25.03.2020 r.

Temat: Powtórzenie wiadomości - Pierwsi świadkowie spełnionej obietnicy. (Rozdział III)."

  • Sprawdz swoją wiedzę zaznaczając poprawne odpowiedzi w teście w podręczniku na końcu III Rozdziału.

 

Temat: Jair – i po co płakać?

  • Przeczytaj temat z podręcznika. Wykonaj zadania do tego tematu w zeszycie ćwiczeń.

 

Wychowanie fizyczne:

  1. Aktywnie spędzaj czas wolny możesz w tym celu wykorzysać proste ćwiczenia, które znasz z lekcji wf. Przykłady poniżej. Jeżeli masz możliwość wykorzystaj przybory które posiadasz w domu np.stół do tenisa, stepper, rowerek treningowy i in.
  2. Dla chętnych
    Obejrzyj i przeanalizuj na podstawie meczu o 3 miejsce na Mistrzostwa Świata w Piłce Ręcznej 2015 Qatar Polska vs Hiszpania- elementy techniki i taktyki gry w piłkę ręczną:
    • podania i chwyty piłki,
    • poruszanie się po boisku,
    • technikę i momenty kozłowania piłki

 

przykłady ćwiczeń do pobrania w wersji pdf

Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych 2021/2022

koronawirus

ml

      

Please publish modules in offcanvas position.

Free Joomla! template by L.THEME