Zadania uczniów kl. IV

Język polski

Matematyka

Język angielski

Język rosyjski

Historia

Przyroda

Muzyka

Plastyka

Technika

Informatyka

Religia

Wychowanie fizyczne

 

Język polski

Temat lekcji: „Nie pomoże dobra wróżka ..." (poniedziałek)

- przeczytaj tekst str. 207 – 208

- wykonaj ćw. Str. 1 – 3.

  1. Napisz, co łączy utwór z baśnią a co z dramatem.
  2. Wskaż tekst główny (dialog, monolog) i tekst poboczny.

Odpowiedź proszę, wyślij na mailaTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Temat lekcji: Dobroć wynagrodzona – fragment baśni „O szewczyku” Oskara Kolberga. (wtorek)

- zapoznaj się z baśnią str. 232 – 234

- wykonaj ćw. 1 – 2, 4 – 5, str. 234 i uzupełnij tabelkę:

Zwierzęta Co zrobił szewczyk dla zwierząt? Co zrobiły zwierzęta dla szewczyka?

 

 

   

Pracę prześlij na maila.

 

Temat lekcji: Odkrywamy tajemnice złotej rybki.

- zapoznaj się z notką o Puszkinie i z jego utworem – podr. str. 221 – 227 lub https://www.bing.com/videos/search?q=Puszkin+Bajka+o+rybaku+i+rybce+-+film&view=detail&mid=1221E6F700F198AA282A1221E6F700F198AA282A&FORM=VIRE

1. Przypomnij sobie cechy baśni.

2. Które cechy baśni zawiera utwór Puszkina? Co go różni?

3. Ćw. 4, 5, 6, 8, 10 i 11, str. 228

Odpowiedzi wyślij na maila.

 

Temat lekcji: Chciwość nie popłaca.

- Ćw. 3, str. 227 w tabelce

Wyobraź sobie, że Twój dom zamienia się w studio i gościsz Rybaka, jego Żonę i Złotą Rybkę. Przeprowadź z jednym z gości wywiad. Zapisz pytania i odpowiedzi lub nagraj rozmowę. Dziennikarzem/gościem może być członek Twojej Rodziny. Pracę do 23 marca wyślij na maila.

 

Temat lekcji: Poznajemy „Piękną i Bestię”.

1. obejrzyj  lhttps://www.cda.pl/video/415598853

2. lub posłuchaj http://audio-bajki.pl/bajki-klasyczne/item/209-piekna-i-bestia

3. napisz szczegółowy plan wydarzeń (jeden z punktów musi mieć podpunkty)

4. wynotuj w tabelce jak najwięcej informacji o Pięknej i o Bestii

Pracę do 25 marca wyślij na maila.

 

Matematyka:

16.03.2020r. (2 godziny)

Temat: Jak odejmujemy ułamki? 

Temat: Odejmowanie liczb mieszanych

  1. Przeanalizuj treści zawarte na stronie oraz wykonaj wszystkie zawarte tam polecenia https://epodreczniki.pl/a/odejmowanie-ulamkow-zwyklych-o-jednakowych-mianownikach/DVJtQXxtO
  2. Zadania do wykonania w zeszycie przedmiotowym:   ćw. 1,2,3,4,6,7 z powyższego linku w zeszycie
  3. Proszę o wykonanie zadania 7 na stronie 98 (podręcznik)

 

17-19 marzec (2h lekcyjne)

Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych- dodawanie i odejmowanie ułamków zwykłych.

  1. Proszę wykonać w zeszycie analizę do zadań 5,6,9 strona 97-98 podręcznik.
  2. Skorzystać ze strony https://epodreczniki.pl/a/rozwiazywanie-zadan-tekstowych-z-zastosowaniem-dodawania-i-odejmowania-ulamkow-zwyklych/DVF20QPTj

 

20.03.2020
Temat: Mnożenie ułamka zwykłego przez liczbę naturalną
Nowa treść
1.Obejrzyj krótki film dotyczący wprowadzenia do tematu https://epodreczniki.pl/a/mnozenie-ulamka-przez-liczbe-naturalna/Dy36YKHjM
2.Wykonaj w zeszycie zad.1 poziom A str. 101- podręcznik
Ważne: Jeżeli po pomnożeniu liczby naturalnej przez ułamek otrzymamy ułamek niewłaściwy lub skracalny, to wyłączamy całości i skracamy ułamek
3.Wykonaj w zeszycie zad.1 poziom B i C str. 102- podręcznik
Osoby chętne mogą wykonać dowolne dwa ćwiczenia z linku do danego tematu

 

Język angielski

Temat: Adverbs of frequency. Przysłówki częstotliwości. 16 marca 2020r.

  1. Przeczytaj wiadomości na stronie: http://www.angielski.waszanauka.pl/blog/130-przyslowki-czestotliwosci-w-present-simple.html (nas interesują tylko przysłówki: always, usually, often, sometimes, never)
  2. W zeszycie wykonaj zadania 5,6 str.85 z podręcznika oraz 1,2 str.52 w zeszycie ćwiczeń.

 

Temat: Days of the week. 19 marca 2020r.

  1. Obejrzyj film i powtórz słowa:
  2. Wykonaj  zadania 8,9/85 z podręcznika- odpowiedzi zapisz w zeszycie.
  3. W zeszycie ćwiczeń 3,4,5/52.

 

Temat: What's the time? 20 marca 2020r.

  1. Przeczytaj wiadomości na stronie: https://www.helloangielski.pl/rozmowki/godziny-ktora-godzina/
  2. Zadanie 1/86 w podręczniku: Przeczytaj dialog i dopasuj podane w nim godziny do zegarów na obrazkach.
  3. Zadanie 4/86 w podręczniku: uzupełnij zdania brakującymi wyrazami (zwróć uwagę na ramkę w zadaniu 3).

 

Język rosyjski:

Temat: Znak miękki w funkcji zmiękczającej. 16.03.2020r.

  1.  Przypomnij litery poznane na ostatniej lekcji (dział 8).
  2.  Wysłuchaj trzykrotnie i powtarzaj słowa ćwiczenie 3 /56 -57 (CD nagranie 38).
  3.  Wykonaj zadania w zeszycie 6/58 oraz 7/58 (każdy wyraz po całej linijce, napisz znaczenie w nawiasie). Pamiętaj o prawidłowym łączeniu liter!!!
  4.  Naucz się czytać ćwiczenie 3/56-57

 

Temat: Wymowa miękkiej spółgłoski щ. 18.03.2020r.

  1. Przypomnij słownictwo poznane w tym dziale (ćwiczenie 3 str.54)
  2. Przepisz ze strony 55 wykrzyknik (!); pierwszą kropkę ( na kolorowo). Jest to informacja do zapamiętania!
  3. Wykonaj ćwiczenie 4 ze str. 55 (ustnie).
  4. Wysłuchaj ćwiczenie 8 ze str. 57 (CD nagranie 40), zaznacz akcenty.

Praca domowa
Wykonaj w zeszycie (przepisz) zadanie 8/57 oraz naucz się czytać. Pamiętaj o prawidłowym łączeniu liter.

 

Historia

Temat do zapisania do w zeszycie: Powtórzenie z chronologii. 19 marca 2020r.

  1. Przeczytaj wiadomości zawarte na stronie oraz wykonaj wszystkie zawarte tam polecenia https://epodreczniki.pl/a/czas-i-mapa-w-historii/DoQBzgn2D
  2. Zadania do wykonania w zeszycie przedmiotowym: Ćwiczenie 4, 5, 6 ze strony epodreczniki.pl
  3. Wykonaj zadania na zaliczenie do 19 marca 2020r. https://www.interankiety.pl/i/RGxRgb9D (pamiętaj na zakończenie kliknij wyślij)

 

Przyroda:

Temat: Czy wszystkie skały są twarde? Cz.2 18 marca 2020

 

TEMAT: Wody słodkie i wody słone. 20.03.20

  1. Zapoznaj się z treścią z podręcznika(str. 147-150), zwróć uwagę jak się dzieli wody powierzchniowe.
  2. Przepisz schemat do zeszytu schemat do pobrania
  3. Obejrzyj film https://epodreczniki.pl/a/film/D1B8S4moR 
  4. Na stronie https://epodreczniki.pl/a/interaktywne-cwiczenia-multimedialne/DPGLpKLm1  wykonaj 2,3,4 ćwiczenie interaktywne
  5. Wykonaj w ćwiczeniach zadanie 1,3 (str.92)

 

Muzyka:

Temat do zapisania w zeszycie: Instrumenty perkusyjne. Podział i brzmienie. 19.03.2020r.

  • Podręcznik str.78
  • Przeczytaj wiadomości z podręcznika na temat instrumentów perkusyjnych.
  • W zeszycie wypisz:
    • INSTRUMENTY PERKUSYJNE NIEMELODYCZNE:
    • INSTUMENTY PERKUSYJNE MELODYCZNE:

Obejrzyj filmik i posłuchaj brzmienia instrumentów perkusyjnych:

Słowniczek muzyczny str.79 – przepisać do zeszytu i zapamiętać.
Karta pracy do lekcji zamieszczona na stronie szkoły tutaj >>>
Notatki z zeszytu i uzupełnioną kartę pracy proszę przesłać na e – maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do 23.03. do godz. 18.00

 

Plastyka:

Tematy od 16-27.03
 
Technika akrylowa i olejna.
  1. Zapoznać się z treścią z podr. str.49
Techniki malarskie-zebranie wiadomości.
  1. Przypomnieć sobie wiadomości dotyczące technik malarskich przeczytać w podręczniku od strony 40-49.
  2. Zapamiętać punkty "Czy już wiesz?" str.49.
 UWAGA - wszystkie prace plastyczne będą ocenione po okresie kwarantanny i powrocie na zajęcia w szkole.
 

Informatyka:

Temat: Koduj z nami! 18.03.2020r. 

  1. Zachęcam do korzystania ze strony Ministerstwa Cyfryzacji https://koduj.gov.pl  stanowi ona przygotowanie do zajęć z programowania. Zawiera podział na strefę rodzica, nauczyciela, dziecka.
  2. Powtórz zajęcia z programowania poprzez zabawę na stronie https://koduj.gov.pl//minecraft
  3. Należy wybrać "ZAGRAJ", następnie np. Minecraft: Podróż Bohatera. Podróż przez Minecraft z kodem. Zadanie do wykonania do 20 marca 2020r.
  4. Po stworzeniu wszystkich kodów JavaScript na każdym poziomie istnieje możliwość wydruku dyplomu (proszę o przyniesienie ich po powrocie do szkoły - chętni).

 

Religia:

tematy na 4 lekcje od 16 do 27 marca 2020r.

  1. Wieczernik - ofiara z samego siebie.Przeczytać temat z podręcznika i wykonać zadania do tego tematu w zeszycie ćwiczeń.
  2. Ogród Oliwny - najtrudniejsza modlitwa. Przeczytać temat z podręcznika i wykonać zadania do tego tematu w zeszycie ćwiczeń.
  3. Dziedziniec Piłata - przed sądem. Przeczytać temat z podręcznika i wykonać zadania do tego tematu w zeszycie ćwiczeń.
  4. Ulice Jerozolimy - ostatnia droga. Przeczytać temat z podręcznika i wykonać zadania do tego tematu w zeszycie ćwiczeń.

 

Wychowanie fizyczne:

  1. Aktywnie spędzaj czas wolny możesz w tym celu wykorzysać proste ćwiczenia, które znasz z lekcji wf. Przykłady poniżej. Jeżeli masz możliwość wykorzystaj przybory które posiadasz w domu np.stół do tenisa, stepper, rowerek treningowy i in.
  2. Dla chętnych
    Obejrzyj i przeanalizuj na podstawie meczu o 3 miejsce na Mistrzostwa Świata w Piłce Ręcznej 2015 Qatar Polska vs Hiszpania- elementy techniki i taktyki gry w piłkę ręczną:
    • podania i chwyty piłki

 

przykłady ćwiczeń do pobrania w wersji pdf

Rekrutacja do szkół ponadpodstawowych 2021/2022

koronawirus

ml

      

Please publish modules in offcanvas position.

Free Joomla! template by L.THEME